Kiedy kończy się młodość?

Jak okazuje się w świetle najnowszych badań, poszczególne granice wieku przesuwają się obecnie o około 7-10 miesięcy  przód. Oczywiście, kres i początek określonych etapów naszego życia przyjmowany jest umownie, jednakże w większości przypadków można z powodzeniem wyznaczyć średni wiek młodości, osiągnięcia dojrzałości czy też starości.

Jak przyjmują naukowcy, młodość kończy się już około 35-40. roku życia, kiedy to wchodzimy w wiek średni, zaś niektórzy z nas przeżywają wtedy tak zwany „syndrom wieku średniego”. Warto przy tym zdawać sobie sprawę, iż kobiety zazwyczaj wchodzą w poszczególne etapy życia nieco później niż panowie. Głównymi symptomami tegoż okresu, jednakże zapewne w wieku nieco późniejszym będzie nadejście menopauzy u kobiet oraz tak zwanej andropauzy u mężczyzn.

Starość z kolei zaczyna się mniej więcej po przekroczeniu 57-61. roku życia. Nie oznacza to jednak, iż okres „jesieni życia” i związane z tym nieuniknione zjawisko upływu czasu musi wiązać się z rezygnacją z ulubionej aktywności czy odejściem w zapomnienie naszej urody, sprawności czy witalności. Istnieje bowiem kilka sprawdzonych i skutecznych sposób na zachowanie najlepszej formy nawet po 70-tce czy 80-tce.

Chociaż każdy z nas z pewnością potrafi trafnie rozpoznać najważniejsze, główne symptomy starości, jak się okazuje nierzadko proces ten możemy z powodzeniem opóźnić nawet o kilka, lub nawet kilkanaście lat. Aby zatem zapobiec starzeniu się skóry oraz prawidłowo zadbać o własne zdrowie i kondycję fizyczną po pięćdziesiątce czy sześćdziesiątce, warto zatem przede wszystkim stosować zbilansowaną „dietę wiecznej młodości”, zawierającą najważniejsze dla seniorów witaminy i mikroelementy. Niezwykle ważne będzie także regularne uprawienie sportów poprawiających pracę układu krwionośnego oraz nie obciążających zanadto organizmu osób starszych.

Aby w znacznym stopniu poprawić własne samopoczucie, a tym samym ustrzec się przed depresją w podeszłym wieku i wieloma schorzeniami oraz zapewnić sobie piękny, młodzieńczy wygląd po 50., 60. czy 70. roku życia należy odpowiednio zadbać o  kondycję i prawidłowe odżywianie. W jednym z kolejnych artykułów podpowiemy zatem, jak powinno wyglądać zbilansowane menu osób starszych. Wiele witamin i minerałów pozwoli nam bowiem zachować maksimum sprawności fizycznej i umysłowej, a co więcej zapobiegnie również okresowym utratom wagi przez osoby starsze.